Cíle a specifika ŠVP

Vycházíme ze ŠVP, který má zakomponovaný povinný obsah pěti interakčních oblastí, které reflektují vývoj dítěte, jeho přirozený život, zrání i učení.
Tyto oblasti jsou propojeny. V každodenní činnosti je z nich sestavována mozaika – fungující celek, v němž dílčí cíle i dosažené kompetence dítěte na sebe navazují a doplňují se.
Vztah učitelky k dítěti je zbavován tradiční autoritativnosti, snahy o nadvládu a řízení pomocí odměny a trestu, dítě se stává partnerem.
V komunikaci převažují projevy náklonnosti a důvěry, umožňujeme mu uplatnit jeho mnohostrannou aktivitu a přirozený projev. Dítě dostává šanci spolurozhodovat, souhlasit i oponovat a vstupovat do dění jako rovnoprávný účastník.
Dítě chápeme jako jedinečnou, neopakovatelnou osobnost, která má právo být sama sebou a být kladně přijímána.
Vzdělávací program navazuje na dřívější vzdělávací programové materiály a je založen na přesvědčení, že nelze přehlížet všechny dosavadní dobré a přínosné zkušenosti a tradice české předškolní výchovy.


Tématický blok s tématy

Tématický blok je sestaven z deseti témat. Každé téma zahrnuje všech pět oblastí předškolního vzdělávání.
 

Název tématického bloku: HRAJEME SI CELÝ ROK

Témata: 1. Kamarád – to je ten koho mám rád.
2. Šel zahradník do zahrady.
3. Jak maluje podzim.
4. Vánoce- nejkrásnější svátky v roce.
5. Zima je tu děti!
6. Hrajeme si celý den.
7. Uvíjíme věneček ze všech jarních kytiček.
8. O zvědavém štěňátku.
9. Voláme sluníčko.
10. Co už umím – věci kolem nás.

Jednotlivá témata osahují návrhy podtémat, která jsou dále rozpracována podle podmínek a věku dětí na hry a zábavné činnosti.
Názvy témat mohou být každoročně změněny, ale podstata tématického bloku „Hrajeme si celý rok“ zůstává zachována.
Formy vzdělávání mají charakter hry, zábavy a zajímavých činností pro děti. Probouzejí aktivní zájem v dítěti a chuť dívat se kolem sebe, naslouchat a objevovat.